فراخوان دریافت آثار متقاضی شرکت در دوازدهمین جشنواره فیلمهای ۱۰۰ ثانیهای منتشر شد.
به گزارش آی فیلم 2 ، دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی «فیلم ۱۰۰» با موضوع «اخلاق» و «سبک زندگی» در دو بخش «مسابقهای و مسیر تجربه» و در قالب «مستند»، «داستانی» و «پویانمایی»، اسفند(حوت) 97 در تهران برگزار میشود.
همچنین بخش مسابقه «سینمای جهان» در قالبهای «مستند»، «داستانی» و «پویانمایی» نیز صرفاً برای حضور شرکت کنندههای غیرایرانی خواهد بود.
فیلمسازانی که فیلم های ۱۰۰ ثانیهای اول و دوم خود را تولید کردهاند تنها در یکی از بخشهای اصلی یا مسیر تجربه میتوانند شرکت کنند.
جایزه بزرگ جشنواره مبلغ ۱۵ میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار است که به کارگردان بهترین فیلم جشنواره اهدا میشود.
بهترین «کارگردان فیلم» در هر بخش نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 12 میلیون تومان دریافت میکند.
علاوه بر این جوایز، به ۲ فیلم برگزیده در هر بخش نیز لوح تقدیر و 7 میلیون تومان جایزه نقدی اعطا میشود.
در بخش دستاورد فنی و تکنیکی هم مبلغ 5 میلیون تومان به برگزیده هر قالب تعلق میگیرد.
بخش «مسیر تجربه» مربوط به هنرمندانی است که تجربههای نخست خود را به جشنواره ارسال کردهاند و هیئت داوران در این بخش به کارگردانان بهترین فیلم در هر سه قالب تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 5 میلیون تومان اهدا خواهد کرد.
بهترین کارگردان فیلم در هر بخش نیز، دیپلم افتخار و مبلغ 3 میلیون تومان دریافت میکند.
جایزه بخش ویژه «حمایت از کالای ایرانی» جشنواره فیلم ۱۰۰ شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 7 میلیون تومان است که به ۳ فیلم اهدا میشود، همچنین به یک فیلم برگزیده در هرسه قالب مبلغ 5 میلیون تومان داده خواهد شد.
جایزه جهانی سینمای ۱۰۰ نیز با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی معادل 1500 یورو به هرکدام از فیلمهای برگزیده هیئت داوران در هر بخش اهدا میشود.
دبیرخانه جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰ مهلت ارسال آثار را پایان دی ماه و معرفی آثار راه یافته را ۲۰ بهمن ماه سال جاری اعلام کرده است.
به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، در این فراخوان ذکر شده فیلم ۱۰۰ یک فیلم کامل است با تمام مشخصات یک فیلم و با تکیه به دو عنصر ایجاز و خلاقیت تولید میشود، نه یک تیزر تبلیغاتی است، نه نماهنگ و نه بخشی از یک فیلم بلند؛ در این زمینه فیلمساز باید داستانی را بیان کند که آغاز، میانه و پایان داشته باشد و بتواند روی مخاطب تأثیر بگذارد.
م ح/ ب م